سرامیک, سرامیک کف, سرامیک مات, مقالات

سرامیک براق یا مات کدام بهتر است؟”مزایا و معایب+عکس”

سرامیک براق یا مات کدام بهتر است؟

برای کف چه سرامیکی بهتر است؟

سوالی که تقریباً در هر خانه و آپارتمان بازسازی شده به ذهن می رسد این است که کاشی مات بهتر است یا براق؟ در واقع تصمیم سختی است. پیشنهادات زیادی در این مورد وجود دارد اما باید بسیاری از جنبه های فنی که هر دو سطح کاشی و سرامیک  را به طور قابل توجهی متفاوت می کند . چگونه می توان تصمیم گرفت و محصول مناسبی را انتخاب کرد که در عین این که زیبا باشد دارای ویژگی های مناسب باشد . ما توصیه می کنیم که هر کدام را در جای مناسب خود قرار دهید، در ادامه مهمترین ویژگی های هر دو محصول و همچنین مزایا و معایب کاشی های مات و براق را ارائه می دهیم.

برای کف چه سرامیکی بهتر است؟

سرامیک مناسب برای کف پذیرایی مات یا براق؟

پذیرایی و سالن خانه جایی است که ما بیشترین زمان را می گذرانیم. استراحت می کنیم، از مهمان پذیرایی می کنیم و گاهی هم کار می کنیم. کدام کاشی در اینجا مناسب تر است؟ در مورد این فضای داخلی، خیلی به سبک انتخابی ما بستگی دارد ، زیرا به راحتی می توانیم کاشی های مات و براق را در اینجا قرار دهیم .

مزیت بی‌تردید کاشی‌های مات این است که کثیفی مانند گرد و غبار روی آن‌ها بسیار کمتر دیده می‌شود. به همین دلیل است که اغلب برای سرامیک کف سالن و سرامیک پذیرایی و همچنین برای محل های شلوغ انتخاب می شوند. کاشی کف بسیار کاربردی هستند و به نظم بخشیدن به فضای داخلی کمک می کنند . در پذیرایی که بزرگترین جای خانه است، جایی که نور طبیعی معمولاً بسیار خوب وجود دارد ، کاشی‌های مات خانه را کوچک نشان نمی دهند.

 سرامیک مات کف پذیرایی

با این حال، اگر تصمیم دارید از  کاشی های براق  در پذیرایی خود استفاده کنید، مطمئناً محصولات زیادی را در اینجا معرفی خواهیم کرد. سطح براق نور را به زیبایی منعکس می کند . به ویژه در چنین اتاق بزرگی چشمگیر است. در ترکیب با، به عنوان مثال، مبلمان چستر یا چرمی و چوبی جلوه ای لذت بخش، درخشان و درجه یک ایجاد می کنند که می توان با نورپردازی اضافی و لوستر های زیبا آن را دو چندان کرد.

مزایای سرامیک مات

سرامیک مات یا براق برای آشپزخانه

کدام کاشی و سرامیک جهت نمای ساختمان و برای آشپزخانه – براق یا مات؟سطوح دیوار و کف  به ویژه آشپزخانه در معرض آلودگی هستند. آب، ضایعات مواد غذایی و چربی بخشی از زندگی روزمره در این فضا هستند. علاوه بر این، کاشی‌هایی که در اینجا استفاده می‌کنیم باید در برابر شرایط سخت مانند تغییرات ناگهانی دما و در برابر رطوبت و شستشو با موادشوینده مقاوم باشند. با این حال، آیا مهم است که کاشی های براق باشند یا نه؟

معلوم است که دارد! هنگام انتخاب، لازم است که یکی دیگر از مزایای سطوح مات را در نظر بگیرید . تمیز کردن آنها بسیار ساده تر است. وقتی صحبت از کف می شود، اما همچنین اگر فضای بالای سینک با کاشی و بین میز کار و کابینت آشپزخانه پوشیده شده باشد، اهمیت زیادی دارد. این مکان ها مستعد پاشیده شدن هستند، بنابراین هر چه تمیز کردن آنها راحت تر باشد، بهتر است.

کاشی های مات در آشپزخانه علاوه بر مزیت های طراحی، مزایای کاربردی زیادی نیز دارند.برای دیدن سرامیک های مات و براق به سایت کاشیبان مراجعه کنید.

سرامیک مات یا براق برای سرویس بهداشتی

در حمام، انتخاب کاشی مناسب از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید نه تنها به جنبه بصری توجه کنید، بلکه باید تعدادی از پارامترهای فنی را نیز در نظر بگیرید که ممکن است در مورد انتخاب نهایی تصمیم بگیرند. از این گذشته ، این مکانی است که در معرض بیشترین رطوبت قرار دارد ، تمیز نگه داشتن آن دشوار است و به راه حل های کاربردی مناسب نیاز دارد.

در حمام است که ویژگی های فنی اضافی کاشی ها، به عنوان مثال ضد لغزش، از بیشترین اهمیت برخوردار است.هر چه ویژگی های بالاتر باشد، بستر امن تر است . شایان ذکر است که  سطوح براق در تماس با آب بسیار لغزنده می شوند. به خصوص زمانی که ما قصد استفاده از کاشی های براق را داریم، قابل مشاهده است  – آنها بسیار صاف هستند، گاهی اوقات ممکن است سطح آنها مانند یک آینه به نظر برسد. به همین دلیل است که کاشی های کف مات با پارامتر ضد لغزش مناسب در حمام توصیه می شود .

ایمنی در حمام مستلزم استفاده از کاشی های مات و ضد لغزش روی زمین است.

سرامیک مات یا براق برای سرویس بهداشتی

سطوح مات همچنین می توانند جلوه های تزئینی بیشتری داشته باشند. کاشی های سرامیکی با بافت های مختلف ایجاد می شوند. الگوهای منظم و هندسی بهترین کارایی را در حمام دارند. همراه با اکسسوری های رنگارنگ، جلوه ای دیدنی ایجاد خواهند کردو جذابیت حمام شما را دو چندان می کند.

آیا کاشی مات را با براق می توان ترکیب کرد؟

حال سوال اینجاست که آیا کاشی های مات را می توان با براق ترکیب کرد؟با در نظر گرفتن تمام مزایای کاشی های براق و مات، ارزش استفاده ترکیبی بر روی کف و دیوارها را دارد که آنها را به هم متصل می کند . به عنوان پایه از کاشی های مات استفاده کنید که در بعضی جاها با درخشش زیبایی از کاشی های براق محیط شما روشن می شوند. اگر علاوه بر این آنها را به رنگ یا شکل غیر استاندارد انتخاب کنید، نیازی به تزئینات اضافی نخواهید داشت – کاشی های براق در این صورت گزینه ی مناسب آن خواهند بود!

علاوه بر درخشش کاشی ها، دیگر نیاز به دکوراسیون اضافی نخواهید داشت .

مزایای کاشی مات و براق

مزایای کاشی های مات چیست؟

  • هیچ خاکی روی آنها قابل مشاهده نیست – گرد و غبار، شن و ماسه
  •  چسبندگی بهتر پا و کفش را به زمین، به خصوص آنهایی که سطح ضد لغزش بالایی دارند، فراهم می کنند.
  • تمیز کردن آنها نسبتا آسان است
  • آنها فضای داخلی دنج و گرم ایجاد می کنند

مزایای کاشی های براق چیست؟

  • آنها به صورت نوری فضا را بزرگ می کنند و نور را منعکس می کنند
  • آنها فضای داخلی شیک و ظریفی ایجاد می کنند

کلام آخر

کاشی های مات یا براق؟ هر کدام از آنها دارای مزایا و معایبی هستند که باید هنگام تصمیم گیری در مورد یک محصول خاص به آنها توجه داشت. تنوع فرمت ها و الگوها به قدری زیاد است که ایجاد یک فضای داخلی عالی بدون توجه به نوع سطح، مطمئناً مشکلی نخواهد داشت!برای اطلاعات بیشتر در مورد سرامیک مات و براق و خرید عمده کاشی و سرامیک به سایت کاشیبان مراجعه کنید یا با مشاورین ما تماس بگیرید.

09129729446